Jem drugie śniadanie

Powrót

Zobaczcie jak świętowaliśmy Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania

Po raz kolejny będziemy świętować Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania

Już 12 września obchodzimy Ogólnopolski Dzień Drugiego Śniadania. Koniecznie świętujcie z nami! Jak to zrobić? Wystarczy przygotować zdrowe drugie śniadanie i dać dobry przykład innym!

Szkoła tuż tuż. Czy już wiesz, co spakujesz do śniadaniówki swojego dziecka?

Wydawałoby się, że przygotowanie śniadanie do szkoły to prosta sprawa. Niezupełnie.  Czasy, kiedy do tornistra wrzucało się kanapkę zawiniętą w papier śniadaniowy z dorzuconym obowiązkowo owocem, najczęściej jabłkiem, to już przeszłość. Temat jedzenia, które dziecko zabierze ze sobą do szkoły, zaprząta dziś nasze myśli dużo bardziej. 

Drugie śniadania na lato

Lato, upały – to nie jest sytuacja, w której myślimy o drugim śniadaniu, a niesłusznie! Warto jednak nieco zmienić menu, aby dostarczyć sobie płynów, których teraz nigdy za dużo, oraz witaminy i mikroelementy!

Konkurs "Nakręć się na drugie śniadanie" - znamy zwycięzcę!!!

To już koniec oczekiwania! Wreszcie możemy podzielić się wynikiem naszego konkursu. Szczęśliwcami zostali uczniowie Szkoły Podstawowej w Dużej Cerkwicy.

Wydawałoby się, że przygotowanie śniadanie do szkoły to prosta sprawa. Niezupełnie.  Czasy, kiedy do tornistra wrzucało się kanapkę zawiniętą w papier śniadaniowy z dorzuconym obowiązkowo owocem, najczęściej jabłkiem, to już przeszłość. Temat jedzenia, które dziecko zabierze ze sobą do szkoły, zaprząta dziś nasze myśli dużo bardziej. 

Na dzieci czyha mnóstwo pokus. Niezdrowe, kuszące przekąski od kolegi z ławki, czy śmieciowe jedzenie ze szkolnego sklepiku są dla naszych pociech bardzo interesujące. Przygotowując drugie śniadanie, musimy więc pamiętać o tym, żeby było ono nie tylko zdrowe, ale i atrakcyjne wizualnie tak, żeby zostało zjedzone. Na zdrowie naszych dzieci wpływ ma nie tylko to, co jemy, ale także kiedy. 

Pamiętam, że rodzice zawsze przygotowywali mi drugie śniadanie do szkoły. Koleżanki śmiały się trochę, że ciągle jem. Tak naprawdę nie jadłam dużo, za to regularnie. Rodzice pilnowali tego, zwłaszcza w okresie, kiedy mój organizm się rozwijał – wspomina ambasadorka kampanii „Jem Drugie Śniadanie” Barbara Kurdej-Szatan.

Pamiętajmy o tym, że jesienią musimy przeciwdziałać gorszemu samopoczuciu i obniżonej odporności, wybierzmy rozwiązanie, dzięki któremu łatwo „przemycimy” mnóstwo składników odżywczych. Idealnie sprawdzi się kanapka na bazie pełnowartościowego pieczywa – razowego, z ziarnami czy pumpernikla, z chudą szynką i koniecznie dodatkiem warzyw. 

W kanapce świetnie sprawdzą się sałata oraz rzodkiewka. Oprócz tego, że dodadzą kanapce smaku, mają świetne właściwości. Rzodkiewka działa przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie, zapobiegając jednocześnie anemii. Dobrym pomysłem jest połączenie jej z bogatą w witaminę C natką pietruszki, co zwiększy przyswajalność skrywanych w niej dobroczynnych składników. Zadbajmy o to, aby kanapki były jak najbardziej kolorowe. Poprzez różnorodność zapewniamy bogactwo składników mineralnych i witamin – mówi Katarzyna Błażejewska-Stuhr, dietetyk kampanii „Jem Drugie Śniadanie”.

Żeby kanapka była kusząca, musimy zadbać o aparycję posiłku. Szybko i z efektem zrobimy to na przykład dzięki foremkom do wycinania kanapek, dostępnych w sklepach. Pakując do śniadaniówki statek, autobus czy samolot, zwiększamy szansę zjedzenia przygotowanego przez nas drugiego śniadania.

Posiłek uzupełnijmy owocem lub sokiem owocowym. Przy jego wyborze zwróćmy uwagę zawartość beta-karotenu, który jest sojusznikiem w walce z ponurym nastrojem, i witaminy C, zwiększającej przyswajanie żelaza. 

Jesienią postawmy na nasze polskie, nieśmiertelne jabłka oraz gruszki. Są one cennym źródłem minerałów, zawierają m.in. potas, wapń, magnez czy fosfor. Oprócz tego oczywiście sporo witaminy C. Gruszkę warto zjeść w czasie wytężonej nauki, wtedy kiedy trzeba się skoncentrować – dodaje Katarzyna Błażejewska-Stuhr.

Warto być świadomym wagi tego, co wkładamy uczniom  do pudełek. Dzięki odpowiednio przygotowanemu posiłkowi, nie tylko wspieramy dziecko w nauce i prawidłowym rozwoju. Przeciwdziałamy również problemowi otyłości, ale przede wszystkim kształtujemy zdrowe nawyki żywieniowe, co jest jednym z najważniejszych zadań rodziców.